Alis
In het instituut La Arcadia in de Colombiaanse hoofdstad Bogotá wonen tienermeiden die niet meer kunnen terugvallen op familie. Ze nemen giechelend plaats voor de camera, tegen een achtergrond van stellingkasten met hun persoonlijke bezittingen. De camera glijdt langs de volle schappen, die met vrolijk gekleurde naambordjes versierd zijn: Natalia, Veronica – alleen het vakje van Alis is leeg.
Een voor een sluiten de meisjes hun ogen om zich dit ingebeelde klasgenootje voor te stellen. Terwijl ze herinneringen ophalen aan de denkbeeldige Alis, raken hun openhartige en soms choquerende verhalen steeds meer aan hun intiemste gevoelens, dankzij het derdepersoonsperspectief van het fictieve personage.
Filmmakers Clare Weiskopf en Nicolas van Hemelryck gaven vijf jaar lang filmworkshops aan de hartveroverende bewoners van dit opvanghuis. Schrijnende verhalen over misbruik en mishandeling maken door de sterke persoonlijkheden van de jonge vrouwen extra veel indruk. Alis ontving belangrijke prijzen op filmfestivals wereldwijd, waaronder Berlijn, Guadalajara en Sheffield.