Armando - Portrait of a Friend
'Dat weerzinwekkende schepsel dat mens heet, maakt de mooiste dingen', aldus de kunstenaar Armando. 'Dat vind ik wonderbaarlijk'. Hij is actief als schilder, beeldhouwer, graficus, dichter, schrijver, filmmaker, theatermaker, acteur en muzikant. 'Ik ben eenzijdig in mijn veelzijdigheid', zegt hij over die waaier aan activiteiten. Cherry Duyns (1944) interviewt zijn vijftien jaar oudere vriend Armando, met wie hij jarenlang optrad in de absurdistische sketches van Herenleed. Hij volgt hem bij zijn afscheidsconcert als violist, op de opening van een tentoonstelling, en bij het beeldhouwen en schilderen. Flashbacks geven een overzicht van de ontwikkeling van zijn kunstenaarschap, waar Armando pas sinds z'n vijftigste van kan kunst leven.