Skoro leto
In deze tragikomische documentaire behandelt regisseur Pavel Kogan serieuze zaken. Hij begint met het tonen van de arbeidsomstandigheden in een snoepfabriek in het toenmalige Leningrad, waarmee hij de behoefte aan perestrojka benadrukt. Hij analyseert het verschil tussen de gebruikte techniek en moderne technologische ontwikkelingen, het falende management, maar bovenal de ongezonde en onverschillige houding van de werknemers ten opzichte van hun werk en hun lot. Met Summer Will Soon Be There pleit Kogan voor concrete hervormingen.