The Well
De voice-over waarmee The Well het verhaal begint over de obsessie voor Orson Welles is zo droog als het Spaanse binnenland waar de film zich afspeelt. Welles moet zich er hebben thuisgevoeld, want hij blijkt een buitengewone interesse te hebben gehad voor dit eigenzinnige gebied, en vooral voor de plaatselijke bevolking. Door de sfeer en het karakter van het landschap, de archiefbeelden die Welles zelf maakte, de prachtige anekdotes van de lokale bevolking die hem als hun grote held beschouwen en zeker ook door de persoonlijke interpretatie van de regisseur, ontvouwt The Well zich tot een curieuze roadmovie naar het graf van deze beroemde regisseur.