Desi
Desi is een vrolijk meisje van elf dat elke dag naar school gaat en lol beleeft met haar vriendinnen. Een heel gewoon meisje. Maar als de school uitgaat en iedereen naar huis vertrekt, blijft Desi met haar mobiele telefoon op de stoep achter. Ze moet nog regelen waar ze die avond zal slapen. Desi's moeder overleed toen Desi anderhalf was en vader Harry, een werkloze lanterfanter, woont samen met Esther op een oude woonboot. Esther en Harry maken voortdurend ruzie. Desi heeft er haar eigen kamer, maar ze is niet altijd welkom. Ze kan ook terecht bij haar oma van vaders kant of bij opa van moeders kant, maar ze logeert liever bij haar beste vriendin. Zo is het leven van Desi, het was niet haar idee, maar ze klaagt nooit, ze verwondert zich alleen. Ze luistert als haar vader vertelt wat er gebeurd is met haar moeder en ze kijkt met haar opa naar foto's van haar moeder. Regisseur Maria Ramos volgt Desi op de voet, maar komt nooit tussenbeide. Ze laat vragen en commentaar achterwege. Zo wordt in alle rust het ritme getoond van Desi's leven, dat voor het meisje zelf doodgewoon is.