Someone Else
We lopen iedere dag langs tientallen, zo niet honderden mensen met wie we nooit een woord zullen wisselen. Ze hebben een andere maatschappelijke achtergrond, bewegen zich in andere kringen, hebben een belevingswereld waarvan wij aannemen dat die heel anders is dan de onze. Kunstenaar Ant Hampton vroeg zich af hoe het zou zijn om dat patroon te doorbreken en voegde de daad bij het woord: hij stapte naar een lokale belwinkel en vroeg de medewerker wie hij nou eigenlijk is. Met Someone Else daagt hij ons uit hetzelfde te doen.