My Flesh and Blood
Kinderen zijn een geschenk, vindt Susan Tom, ook als ze wat mankeren. Na haar mislukte huwelijk, waaruit twee eigen zonen en twee geadopteerde dochters voortkwamen, heeft ze zich over liefst negen pleegkinderen ontfermd. Een vaste baan of relatie heeft Susan niet, maar ze heeft haar handen vol aan haar huis vol zieke, gehandicapte en mishandelde kinderen. Met de nodige steun van enkele sociale hulpinstellingen slaat ze zich erdoorheen. volgt Susan en haar gezin enkele seizoenen, en dat levert hartverscheurende beelden op. Een meisje vertelt opgewekt dat ze ondanks het gemis van haar benen geniet van het leven. Een jongen met een slopende huidziekte moet geregeld een grondige wasbeurt ondergaan om zijn infecties in te dammen. De kapper punt de plukjes hoofdhaar bij van een meisje met zeer ernstige brandwonden. Ondertussen heeft de gezonde achttienjarige Margaret het moeilijk omdat niemand aandacht schenkt aan haar betrekkelijk kleine problemen. De grootste bron van zorgen is zonder twijfel Joe, die een chronische longziekte heeft en het hele gezin tiranniseert. Maar als hij opgenomen wordt in het ziekenhuis, vreest iedereen het ergste.