InstituteFestivalProfessionals
EN/NL
Doneer
Loading...
MyIDFA
POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold
Over IDFA
Archief
POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold
IDFA 2011

POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold

Morgan Spurlock
Verenigde Staten
2011
90 min
Ned. Première
Festival history
of ? In deze film over merken, advertenties en sluikreclame - nadrukkelijk mogelijk gemaakt door merken, advertenties en sluikreclame - onderzoekt Spurlock het fenomeen . Net als in werpt de regisseur een ironisch licht op een overheersend element van de consumptiemaatschappij, en gebruikt daarbij zichzelf als onderzoeksobject. Geïnspireerd door het idee van co-promotion (de promotionele samenwerking tussen films en merken), gaat Spurlock op zoek naar om van zijn film 'de eerste docbuster ooit' te maken. Zijn zoektocht brengt hem over de drempel van uiteenlopende partijen: marketingbureaus, het ministerie van cultuur, advocaten, bekende regisseurs, Donald Trump, potentiële klanten en onverwachte mediapartners. Tussen pitches en het zoeken naar zijn door, wijst Spurlock op de aanwezigheid van een ongelooflijke hoeveelheid reclame om ons heen en geeft hij op vlotte wijze een uitgebreide inkijk in de wereld die daarachter schuilgaat. "Deze film is documentair bewijs van hoe verrot marketing is", zegt een van de geïnterviewden aan het begin, en Spurlock krijgt onvermijdelijk te maken met zowel de voors als de tegens van deze industrie. De vraag is wat dat betekent voor het totstandbrengen van zijn docbuster.
Credits
World Sales
    Kew Media Group
    Kew Media Group
Screening copy
    Kew Media Group
    Kew Media Group