Father Wanted: With a Piggy Nose
Haar ogen en haar lach, die heeft ze van haar moeder. Maar die wipneus, is die van haar vader? Niemand die het weet, want de dertienjarige Jaël is het kind van een anonieme donor. Als ze zestien is mag ze contact met hem zoeken, maar zo lang wil ze niet meer wachten. Jaël wil nu weten wie haar vader is. In afwachting van toestemming deelt ze haar vaderfantasie - een soort John Travolta met stoppelbaard - en vertelt ze waarom ze hem zo graag wil ontmoeten. "Die herkenning, dat vind ik heel belangrijk." Close-ups van Jaël en korte gesprekken met haar moeder op de bank worden afgewisseld met dromerige shots van de tiener buiten in het groen met haar hondje, of langzaam draaiend in een groot wiel. Scenarist en regisseur Annelies Kruk zoekt de zwaarte niet op, maar benadrukt de verwachtingsvolle spanning van de tiener. Lichte muziek zet de sprookjesachtige sfeer aan en Jaëls innemende lach is nooit lang uit beeld. Kom maar op, vader met varkensneusje.