Lady Kul el Arab
Duah Fares is het eerste meisje uit de Druze-cultuur, een islamitische vertakking die verspreid leeft over Israël, Syrië en Libanon, dat meedoet aan de Lady Kul el Arab-verkiezing, de Missverkiezing voor Arabische vrouwen in Israël. Onder leiding van kledingontwerper Jack Yaakob overtreft ze al haar rivalen, en onder haar artiestennaam Angelina neemt ze ook deel aan de meer prestigieuze Miss Israël-verkiezing. De winnares daarvan kan doorstromen naar de wereldwijde Miss Universe-verkiezing en een internationale carrière tegemoet zien. Maar wat begint als een sprookje slaat om naar grimmige realiteit als blijkt dat Duah voor de Miss Israël-verkiezing in badpak over de catwalk moet. Het komt haar en haar familieleden op doodsbedreigingen door hun streng islamitische dorpsgenoten te staan. Net als in haar eerdere films Paradise Lost en Three Times Divorced richt regisseur Ibtisam Mara'ana zich op de positie van de vrouw in de Arabisch-Israëlische wereld. Duah/Angelina zit, net als eerder haar moeder, gevangen tussen haar jeugdige ambities en de beperkingen die de oudere generaties haar opleggen. Niettemin geven de verschillen tussen deze twee generaties vrijgevochten vrouwen een beetje hoop aan Duahs jongere zusje, die op de achtergrond al driftig oefent op haar modellenloopje.