The Hungry Tide
De in Australië wonende Maria Tiimon zet zich op haar werk bij een organisatie onder meer in voor bewustwording van de consequenties van klimaatverandering. Maria: "Veel mensen ondergaan al de gevolgen van klimaatverandering, maar ze weten niet waar het door komt." Het blijkt een persoonlijke kwestie voor de introverte vrouw; ze is geboren in Kiribati. Wetenschappers denken dat Kiribati als een van de eerste landen door opwarming van de aarde onder water zal lopen. Zo'n 105 duizend mensen leven er twee meter boven zeeniveau, verdeeld over 33 eilanden in de Grote Oceaan. Maria's geboortegrond wordt gestaag weggevaagd door het stijgende zeeniveau; bomen, wegen, hele dorpen zelfs worden door oprukkende golven verslonden. Op de lange termijn lijkt massamigratie de enige oplossing. Terwijl Maria zich in 2009 opmaakt voor de klimaatconferentie van Kopenhagen, krijgt ze slecht nieuws van huis: haar vader is ernstig ziek. Zubrycki volgt Maria een langere periode, waarin zowel op persoonlijk als professioneel vlak veel op het spel staat. Voor zijn camera ziet de filmmaker Maria veranderen van een verlegen jonge vrouw in een sterke dame die niet aarzelt haar urgente boodschap over te brengen. Via Maria's verhaal kaart Zubrycki een thema aan dat op de lange duur wereldwijd mensen zal treffen.