Paper Stars
De dertienjarige Alina gaat op zomerkamp. Ze deelt een kamer met vijf meiden en doet mee aan de dagelijkse activiteiten: spelletjes op het strand, sporten en in de avond dansen op het plein. Aanvankelijk staat ze aarzelend aan de zijlijn, maar al snel vindt ze haar plekje in de groep. Ze sluit nieuwe vriendschappen, flirt met jongens in het kamp, danst ’s avonds op harde muziek en deelt geheimen met haar kamergenoten. Maar het is niet voor iedereen gemakkelijk om een plekje te vinden binnen de sociale structuren in het kamp. Voor Polina bijvoorbeeld is het zomerkamp niet het warme bad waar ze op hoopte. Met weinig aansluiting bij de andere meiden en gevoelens van heimwee trekt ze zich terug in haar eigen wereld. Een Russische coming of age-film, die door de directe camerastijl een intiem en gevoelig beeld weet te geven van tienermeisjes in een nieuwe, onzeker makende omgeving.