Interview Project
Alleen regisseur David Lynch is in staat extreem cryptisch te zijn in een ogenschijnlijk banale uitleg van de aard van een project. In de trailer van het voor zijn website gemaakte beschrijft Lynch het als "een waarbij mensen zijn gevonden en geïnterviewd." De kleine groep makers -- regisseurs Austin Lynch (zoon van) en Jason S., producent Sabrina Sutherland en interviewers Angie Schmidt en Julie Pepin -- worden door Lynch consequent aangeduid als Het Team. Zij reisden in zeventig dagen ruim 30 duizend kilometer door het binnenland van de Verenigde Staten, en namen onderweg in totaal 121 interviews af met mensen die zij op straat tegenkwamen. Sinds 1 juni 2009 wordt elke drie dagen een nieuw interview van enkele minuten online gezet. De geïnterviewden vertellen over hun levens in hun eigen woorden. Soms uitvoerig en flamboyant, zoals Clinton uit Fayetteville, West Virginia die uiting geeft aan zijn bewondering voor Stevie Nicks. Soms met horten en stoten, zoals Lynn uit Graham, Texas, die aarzelend spreekt over hoe ze door haar vader werd mishandeld. Maar altijd zijn ze oprecht en openhartig. Tijdens IDFA creëert Austin Lynch een live versie van het project in de bioscoop.