Near and Dear
Een imposante Steinway & Sons-vleugel domineert het krappe, rommelige appartement in Buenos Aires dat toebehoort aan de 91 jaar oude tweelingzussen Isabel en Amelia Cavallini. Het instrument is eigenlijk te groot voor dit bescheiden optrekje, net zoals de persoonlijkheid van de zussen nauwelijks meer in hun fragiele lichamen lijkt te passen. In dit laatste deel van haar drieluik over ouderdom en kunst (voorafgegaan door Las cinéphilas en Le temps perdu) volgt María Alvarez deze bejaarde dames, schuifelend langs het spoor van hun herinneringen, die in hun woning letterlijk voor het grijpen liggen.