Amadeu, Amadeu!
Een Angolese contractarbeider die werkt in een klein stadje in de voormalige DDR komt op een vrijdagavond in 1990 om het leven na een klopjacht door een groep jonge Duitsers. Pas als de vriendin van het slachtoffer enkele maanden later naar West-Berlijn weet te vluchten, komt de gruweldaad in de publiciteit. En niet eerder ook komt het gerechtelijk vooronderzoek echt op gang. AMADEU,AMADEU! is een reconstructie van die vrijdagavond, maar ook van wat er aan de confrontatie voorafging. Met getuigenissen van nabestaanden, twee daders, een aanwezige politieman, een betrokken café-eigenaar. De meeste daders zijn inmiddels veroordeeld, maar lopen nog steeds vrij rond.