Tehachapi
De Franse straatkunstenaar JR (Faces Places) gebruikt zijn portretfotografie om wereldwijd aandacht te vragen voor mensen die niet gehoord of gezien worden. Zoals de gevangenen van de California Correctional Institution in Tehachapi. Hier zitten veroordeelden lange straffen uit die ze veelal opliepen toen ze nog minderjarig waren. Het zijn mensen die misschien wel nooit meer in staat zijn om de impulsieve fouten uit hun jeugd te kunnen herstellen.
“Paper and glue, that’s what I do”, omschrijft JR zijn werkwijze. Wat hij bovenal doet, is verbindingen maken en vooroordelen wegnemen met zoiets simpels als fotografie.