Raising Resistance
De grond in Paraguay leent zich perfect voor het telen van soja. De afgelopen jaren werden dan ook talloze hectares bos gekapt voor de teelt van deze prote\'efnerijke boon. Ook het land van boer Geronimo wordt inmiddels omringd door sojaplantages. Plantages die rijkelijk besproeid worden met pesticiden, waartegen alleen de genetisch gemanipuleerde sojaplanten bestand zijn. Helaas reikt het gif verder dan de grenzen van de sojavelden. Zo blijft er niet alleen steeds minder grond over voor \i campesinos\i0 (lokale boeren) als Geronimo, maar wordt het hen ook onmogelijk gemaakt zelf gezonde gewassen te telen. In \i Raising Resistance\i0 laten Bettina Borgfeld en David Bernet zien hoe de campesinos in opstand komen tegen de grootschalige sojateelt in hun land. Geleid door de immer vriendelijke Geronimo kraken ze een stuk landbouwgrond, proberen ze het sproeien van pesticiden tegen te houden en laten ze hun stem horen in de media. Ook de grootgrondbezitters krijgen van de filmmakers ruimte om hun verhaal te doen.