Once upon Our Time
Het tienjarige viooltalent Annas, woonachtig in de buitenwijken van Tunis, krijgt in juni 2007 de kans van zijn leven: een beurs om te studeren bij de internationale grootheden van het muzikale veld. Deze documentaire volgt hem over de twee opvolgende jaren, waarin Annas met zijn vader afreist naar Parijs, Brussel en New York voor privélessen, en uiteindelijk wordt aangenomen op de prestigieuze Yehudi Menuhin School in Londen. Regisseur Hichem Ben Ammar becommentarieert de sprookjesachtige aspecten van Annas' succesverhaal in terzijdes die doen denken aan De vertellingen van duizend-en-één-nacht. Maar het verhaal van Annas biedt uiteindelijk vooral een portret van Annas' vader Abderraouf. Deze trombonist en muziekdocent ziet in de successen van zijn zoon zijn eigen gefnuikte muzikale ambities verwezenlijkt. Al voordat Annas geboren werd, was het voor zijn vader duidelijk dat de jongen muzikant moest worden. Nu moet hij leren om te gaan met de verwijdering die het succes van zijn zoon onvermijdelijk teweegbrengt.