Down from the Mountain
De op Homerus' verhaal over Odysseus gebaseerde film O BROTHER, WHERE ART THOU? van Joel en Ethan Coen (2000) speelt zich af in het zuiden van de Verenigde Staten, in Mississippi. De muziek en de talrijke liedjes die in de film ten gehore worden gebracht, komen oorspronkelijk daarvandaan. Veel veteranen maar ook nieuwkomers in de op de traditionele Amerikaanse muziek gebaseerde country en bluegrass, werkten aan de film mee en de soundtrack werd een groot commercieel succes. Documentairemakers Pennebaker, Hegedus en Doob maakten een filmisch verslag van een concert en de voorbereidingen daarvan in mei 2000 in Nashville, waar al deze grootheden (onder wie Emmylou Harris, John Hartford, Ralph Stanley en Alison Krauss) nog eens bij elkaar kwamen. Het is het verslag van een muzikaal feest, waar de passie voor deze puur Amerikaanse muziek in stijl gevierd wordt.