My Friend Paul
Regisseur Jonathan Berman en zijn vriend Paul speelden als jonge tieners Hollywoodfilms na, met Paul steevast in de rol van de gangster die wordt neergeschoten aan het eind. Nu zijn we zo’n twintig jaar verder, en komt Paul vrij na een gevangenisstraf van tien jaar wegens ongewapende bankovervallen. De manisch-depressieve, intelligente, immer voortratelende Paul heeft als twintiger zijn hoofd verloren aan drugs en filosofie, zoals een van zijn vroegere vrienden in de film vertelt, en raakte daarop flink de weg kwijt. Paul heeft nu geen vrienden meer en ook zijn moeder wil hem niet meer zien. Jonathan besluit de lotgevallen van zijn vroegere vriend te filmen, maar raakt bij de uitvoering van dit plan al snel in het nauw omdat ook hij Pauls problemen te belastend vindt. In de film volgen we Paul na zijn vrijlating tot aan zijn opname in een psychiatrisch ziekenhuis.