Daders
Daders is gebaseerd op uitvoerige geluidsinterviews met drie incestdaders, die inmiddels veroordeeld zijn. Gewone huisvaders, die jarenlang hun dochters hebben misbruikt zonder dat iemand in hun omgeving daarvan iets gemerkt heeft. Alleen de daders zelf komen aan het woord, geen slachtoffers, geen verwanten en geen 'deskundigen'. De film geeft een beeld van hun obsessie en van de manier waarop zij hun dochters tot slachtoffer daarvan hebben gemaakt. De daders komen niet herkenbaar in beeld. Interieurs van huizen dienen als filmisch middel om het alledaagse leven van de dader te verbinden met zijn geheime leven, dat zich hoofdzakelijk in de intimiteit van zijn gezin afspeelt.