Ms. Conceptions
In de laatste tien jaar is het aantal goed opgeleide ongehuwde moeders van boven de dertig verdrievoudigd. Deze vrouwen hebben er, om wat voor reden dan ook, bewust voor gekozen om hun kind alleen op te voeden. De rol van de man als echtgenoot en vader lijkt uitgespeeld, slechts zijn zaad is van belang. Hoe komt het dat zoveel vrouwen het zoeken naar de ware Jacob opgeven en de biologische klok volgen? Rebecca (38) is via contactadvertenties op zoek naar een vader. Zij vindt dat haar toekomstige kind er recht op heeft te weten wie zijn vader is. Anderen kiezen voor een anonieme donor bij de spermabank, uit angst voor mogelijk juridisch getouwtrek om de voogdij. Zoals Lea (32), die echter na negen maanden vergeefs insemineren dreigt op te geven. Anne (39) is zwanger van haar ex-vriend, zij vindt dat iedere vrouw een kind moet nemen als ze dat echt wil, ook al heeft ze geen relatie. Ms.Conceptions is een met veel humor gemaakte documentaire over veranderde waarden en normen ten aanzien van relaties en gezin. Naast serieuze momenten zijn er enkele hilarische uitstapjes naar de sperma-industrie, waar vrouwen een gewenst donorprofiel aan de computer kunnen geven, en waar spermabankiers tegen elkaar opbieden over de kwaliteit van hun produkt. De ironische ondertoon wordt benadrukt door de toepasselijke muziek en een puntige montage. Blijven kijken tot na de aftiteling!