Window Water Baby Moving
Deze avant-gardeklassieker bestaat uit een intieme impressie van de geboorte van een kind, gefilmd door de aanstaande vader zelf, Stan Brakhage. Toentertijd was het verre van gebruikelijk dat de vader aanwezig was bij een bevalling, laat staan dat hij met zijn camera de allerintiemste details vastlegde. Brakhage filmde met zijn 16mm camera de eerste weeën, het moment van geboorte en het doorknippen van de navelstreng van zijn eerste kind. De nu en dan schokkerige beelden monteerde hij achronologisch. Zoals de meeste van Brakhage's films, is ook Window Water Baby Moving zonder geluid.