Zhili-byli starik so starukhoi..
In het hartje van Siberië, aan de oevers van Yenisei-rivier, wonen een man en een vrouw. De dagen kabbelen in een aangenaam ritme voorbij: ze leggen een kaartje, hakken wat hout, praten met de hond, vervloeken de muggen, steken een rokertje op en halen herinneringen op aan vroeger. Soldaten komen aangevaren, op zoek naar een ontsnapte gevangene die zich in de omgeving zou ophouden. Oudere mensen vormen de grootste groep bewoners van de vaak halfverlaten dorpen op het Russische platteland. Hun gegroefde gezichten getuigen van het harde buitenbestaan, dat in een tijd van verstedelijking steeds uitzonderlijker wordt.