Andy's Promise
Door een gebrek aan nieuwe leden is de dertienjarige Andy nu al lange tijd het jongste lid van de schutterij in het Limburgse Slek. Het uit de middeleeuwen stammende gilde, dat tegenwoordig vooral een folkloristische functie heeft, was voor zijn opa het belangrijkste in zijn leven; en ook in het leven van Andy’s moeder nam de schutterij een centrale plek in. Andy deed hen ooit een belofte: de schutterij nooit in de steek laten. Nu ze allebei overleden zijn probeert hij zijn belofte na te komen door actief op zoek te gaan naar nieuwe, jonge leden. Maar dat blijkt nog niet zo gemakkelijk. De kinderen uit Slek beoefenen liever andere hobby’s, zo blijkt uit korte, grappige scènes die de film een licht absurdistische toon geven. In een voice-over licht Andy in Limburgs dialect toe hoe hij te werk gaat om zijn plan te laten slagen. Want deze eeuwenoude traditie, met de kleurige kostuums, de optochten en de schietwedstrijden, mag toch nooit verloren gaan?