Almost There
Op een lege parkeerplaats staat een motorhome waarmee een man op reis gaat, zijn oude leven achterlatend. Hij is met pensioen. Het is avond. Hij loopt een checklist na van dingen die nog moeten gebeuren voor hij zijn woonplaats zal verlaten. De metafoor voor een leven dat bijna ten einde is en waarvoor nog even de laatste punten moeten worden nagelopen, is duidelijk maar dringt zich niet op. Almost There is een portret van drie mannen op zoek naar geluk en een zinvol bestaan in de herfst van hun leven. De camera registreert met geduld en oog voor detail hoe zij vertellen over keuzes die misschien niet gemakkelijk waren, maar die hen in hun latere leven zoveel goeds hebben gebracht. De Amerikaan reist door Amerika, een Britse man treedt in Benidorm op als travo standup comedian en een Japanner leest boeken voor aan kinderen. Trots vertelt hij hoe de juf hem een compliment maakte, en dat hij nu pas begrijpt hoe je met kinderen moet omgaan.