Jimmy Carter Man from Plains
In 2006 kwam van Jimmy Carter, voormalig president van de Verenigde Staten en Nobel Prijs winnaar, het 21e boek uit; Palestine: Peace not Apartheid. Hierin zet Carter zijn controversiële ideeën uiteen voor een mogelijke oplossing in het Israelisch-Palestijnse conflict. Regisseur Demme volgt Carter als deze met zijn boek in de Verenigde Staten op promotie tour gaat. Wat volgt is een uitgebreide en inzichtelijke biografische schets van een man die nooit uit ijdelheid het voetlicht zoekt, maar zich ook nu, op 82-jarige leeftijd, niet aflatend inzet voor humanitaire oplossingen.