4 Ever
Vera’s beste vriendin is Arbessa. Maar de vriendschap wordt zwaar op de proef gesteld nu Arbessa met haar familie is uitgezet en teruggestuurd naar Kosovo. Vera probeert het contact te onderhouden via Skype, maar het liefst zou ze haar boezemvriendin weer ontmoeten. Het feit dat die het heel moeilijk heeft met haar nieuwe – want haar onbekende – thuis, maakt de scheiding nog zwaarder te dragen. Vera wordt gevolgd in haar nieuwe BFF-loze bestaan, op school en thuis. De communicatie met haar vriendin bestaat uit luchtige gesprekjes aan de computer. Dan besluit Vera voor een vakantie Arbessa naar Nederland te krijgen – pogingen die in eerste instantie vergeefs lijken als een visum op niet helemaal duidelijke gronden wordt geweigerd. Vera geeft niet zomaar op, maar mobiliseert haar klasgenoten uit groep 8 van de basisschool voor haar strijd die beslissing om te keren; ze regelt zelfs een ontmoeting met een SP-vertegenwoordiger om haar te helpen de staatssecretaris te vermurwen. De film maakt duidelijk hoe diep de vriendschap tussen de twee meisjes gaat en laat ook zien hoe ontwrichtend en onmenselijk de gevolgen zijn van het strenge asielbeleid.