Meet Marlon Brando
De beroemde filmacteur Marlon Brando laat zich tijdens een interviewsessie met verschillende regionale tv-journalisten van zijn charmantste maar ook onmededeelzaamste kant zien. In plaats van hun vragen over zijn nieuwe film te beantwoorden, zet hij de ene na de andere onervaren, door blinde bewondering overmande verslaggever allerbeminnelijkst op een zijspoor of brengt hij hen met complimenten als ‘ik geloof dat ik nog nooit door zo’n mooie vrouw ben geïnterviewd’ in verlegenheid. De filmmakers tonen - zonder dit met zoveel woorden te zeggen - hoe de acteur tot een verkoopbaar product wordt gemaakt, en hoe hij zich daartegen te weer stelt. Tegelijkertijd stellen ze met hun film het door de direct cinema-aanhangers verfoeide fenomeen interview ter discussie.