Jo de Roo
Regisseur Ricardo Alvarez komt al negen jaar als schoonzoon bij ex-profwielrenner Jo de Roo over de vloer. Maar pas als hij in 2001 een wielerboek over zijn schoonvader in handen krijgt, ziet Alvarez in wat voor fenomeen Jo de Roo begin jaren zestig was. Jo de Roo was één van ’s werelds beste wielrenners in de periode 1962-1963. Door intriges en pech mist De Roo een aantal wereldkampioenschappen. De regisseur vraagt zich af waarom deze Zeeuw nooit over zijn prestaties heeft gesproken. Na tien jaar als renner te hebben gekoerst, begint Jo een winkeltje in Goes. Aanvankelijk gaat dit voorspoedig, maar dan speelt zich een familiedrama af.