Plot 35
Op plaats 35 van de begraafplaats ligt Christine, het verzwegen zusje van filmmaker Eric Caravaca (1966). Ze werd in 1960 in Marokko geboren en overleed drie jaar later. Waarom werd er zelden over haar gesproken, thuis in Frankrijk, waar de filmmaker samen met zijn broer opgroeide? Waarom is er niet één foto of 8mm-filmpje van haar bewaard gebleven? In interviews met onder anderen zijn moeder probeert hij meer over het meisje te weten te komen. Maar moeder blijft zich op de vlakte houden. Met behulp van archiefbeelden en 8mm-beelden van de familie zelf, schetst de maker de persoonlijke en historische context van het huwelijk van zijn ouders en de periode waarin Christine heeft geleefd. Wat was er aan de hand? Met deze reconstructie legt de maker de zwijgcultuur van zijn familie bloot en suggereert hij gewaagde verbanden met de Algerijnse Onafhankelijkheidsoorlog en nazi-Duitsland. Hij raakt daarbij aan taboes die ook nu nog choquerend zijn.