6 billion Others
Het project 6 billion Others werd gelanceerd in mei 2003. In vijfenzeventig landen filmden zes reporters zo'n vijfduizend interviews, met als doel een idee te krijgen van 'de ander'. Een wandelaar in Frankrijk, een voorbijganger in Kenia, een winkelier in China en een visser uit Brazilië beantwoorden allemaal dezelfde vragen over hun hoop, dromen, angsten en moeilijkheden. Wat hebben ze van hun ouders geleerd? Wat geven ze door aan hun kinderen? Welke moeilijkheden hebben ze in hun leven overwonnen? Wat betekent liefde voor hen? In totaal zo'n veertig vragen die willen laten zien wat mensen over de wereld met elkaar verbindt en in welke opzichten ze verschillen. Op de website kunnen bezoekers een selectie van die getuigenissen kiezen en bekijken. Niet alle interviews zijn online toegankelijk, die reizen in de 6 billion Others-tentoonstelling langs musea. Initiatiefnemer Yann Arthus-Bertrand is de beroemde fotograaf van Earth From the Air, waarbij hij van grote hoogte foto's van landschappen maakte. Tijdens IDFA creëren Baptiste Rouget-Luchaire and Sibylle d'Orgeval een live versie van het project in de bioscoop.