Regarding Susan Sontag
Intiem en genuanceerd onderzoek naar het leven en werk van een van de meest invloedrijke en provocerende denkers van de twintigste eeuw, Susan Sontag. De uitgesproken schrijver en filosoof maakte de weg vrij voor een nieuw soort cultuurkritiek en schreef essays en boeken over fotografie, camp, ziekte en genderidentiteit. De documentaire begint bij de vijftienjarige, boekenverslindende Sue Sontag die stond te popelen om op te groeien en de wereld te zien. De documentaire volgt haar verder via literaire successen als Against Interpretation, haar baanbrekende essay “Notes on ‘Camp’”, Illness as Metaphor en Regarding the Pain of Others tot aan haar romance met fotograaf Annie Leibovitz en haar tegendraadse uitspraken over terrorisme na 9/11.