The Lifeguard
Een nieuwe stranddag begint. Strandwacht Mauricio begint aan de dagelijkse routine van het opbouwen van zijn wachttoren, het checken van het weer en waterpeil en bijhouden van zijn logboek. De gebruinde Mauricio oogt met zijn dreadlocks als een relaxte surfdude, maar dat is deze serieuze jongeman allerminst. Regels zijn regels, dus weert hij drank, loslopende honden en barbecues van zijn strand. En voorkomen is beter dan redden. Hij houdt zijn badgasten in de gaten en corrigeert ze met zijn waarschuwingsfluitje. Echter, de vakantiegangers hebben helemaal geen zin om zich te laten commanderen. Ook bij collega's blijkt Mauricio weinig populair. Terwijl Mauricio de afwezigheid van concurrent Jean Pierre nauwlettend bijhoudt, levert die op zijn beurt kritiek op hem als 'nep-strandwacht'. Mauricio is, zo vindt hij, best geschikt om verdwaalde kinderen te traceren, maar een redder in nood is zijn collega niet: 'Hij blaast wel op z'n fluit enzo, maar gaat nooit het water in.' Hoe handelt Mauricio wanneer er van preventie geen sprake meer is en enkele jongens dreigen te verdrinken? Gedurende enige dagen volgt de Chileense filmmaker Mauricio commentaarloos op de voet, waarbij in slechts enkele rake scènes de positie van de protagonist bij zowel badgasten als collega's duidelijk wordt.