Death Row II
Nog altijd kennen 33 van de Verenigde Staten de doodstraf, al wordt hij slechts in enkele daarvan nog met regelmaat toegepast. De legendarische regisseur Werner Herzog beschrijft dit vervolg op zijn serie On Death Row (2012) als "het afronden van onafgemaakt werk". Hij spreekt uitgebreid met vier gevangenen die wachten tot hun doodstraf wordt voltrokken in openhartige interviews over hun misdaden en het leven achter de tralies. Blaine Milam was de jongste gevangene in de dodencel toen hij werd veroordeeld, nadat hij en zijn vriendin haar dertien maanden oude dochtertje ombrachten tijdens een poging tot exorcisme. Robert Fratta nam twee huurmoordenaars in de arm nadat zijn vrouw van hem wilde scheiden, en wordt door medegevangenen en bewakers omschreven als de meest beangstigende persoon die ze ooit hebben gezien. Darlie Routier bracht haar twee jonge zoons om het leven omdat ze haar levensstijl vol feestjes en schoonheidssalons in de weg stonden. Douglas Feldman schoot binnen een uur twee vrachtwagenchauffeurs dood, door op zijn motor naast de trucks te gaan rijden en de cabine in te vuren. Herzog opent de vier afleveringen met een disclaimer waarin hij zijn eigen mening kenbaar maakt: "Als Duitser, met een andere historische achtergrond en te gast in de Verenigde Staten, sta ik, met alle respect, niet achter de doodstraf."