Op een heuvel in de Sahel in Niger kijkt een jongetje uit over de stad Zinder. Ligt daar zijn toekomst? Het contrast met de stoffige straten daarbeneden is groot. Veel jonge Nigerezen zonder opleiding of werk sluiten zich er aan bij bendes, ofwel ‘palais’. Bodybuilder Siniya Boy zwaait de vlag van zijn palais, waarop Itleur (‘Hitler’) staat geschreven. Volgens hem was Hitler een Amerikaanse strijder die nergens bang voor was.
De in Zinder geboren filmmaker en activist Aicha Macky is hier voor een diepteportret van die jonge generatie in de wijk Kara Kara − ooit verbanningsoord voor lepralijders, nu de buurt van de vergeten kanslozen. Naast de opgewekte Siniya Boy treffen we onder meer taxichauffeur Bawo, ex-palaisleider met berouw, en benzinesmokkelaar Ramsess, in eigen woorden half vrouw, half man.
Littekens in close-up getuigen van geweld, maar het verrassend hoopvolle Zinder toont dat er meer is. Stoere poses, huiselijke momenten, riskante smokkeltochten, persoonlijke verhalen, de prostitutiewijk en de gevangenis: alles komt voorbij in deze openhartige verkenning die stereotypen vermijdt.