Targets: Reporters in Iraq
Nog nooit waren journalisten zo het doelwit van geweld als nu in Irak. Ontvoeringen en onthoofdingen zijn een reëel gevaar en de Iraans-Canadese documentairemaker en nieuwscorrespondent Maziar Bahari maakte een indringende reportage over de invloed ervan op het leven en werk van journalisten. Correspondente Hannah Allam vertelt hoe een collega werd neergeschoten bij een Amerikaans checkpoint. De Canadese journalist Scott Taylor werd in Irak ontvoerd en gemarteld. Toch reist hij terug naar Irak, dit keer embedded, om de confrontatie aan te gaan met een van de daders. Ook Giuliana Sgrena, de Italiaanse journaliste bij wier bevrijding een dode viel, en de Fransman Christian Chesnot komen aan het woord.