" Iedereen communiceert. Maar begrijpen we elkaar ook?"
Serena is een stevige puber van veertien jaar. Zij vraagt zich af waarom ze onaardig doet tegen de jongens die ze juist wel leuk vindt. En zo onderzoekt Serena in voice-over, terwijl ze in de klas, de tram, thuis en onderweg wordt gefilmd, hoe en waarom ze met de mensen om haar heen communiceert. De communicatiemiddelen van msn, mobieltje, sms, telefoon en 'gewoon' praten komen allemaal aan bod en zijn kleurrijk in het filmbeeld verwerkt. De film behandelt de levensvragen van een moderne puber en geeft en passant ook een leuk inzicht in het leven van een hoofdstedelijke puber anno 2006.