Red Wedding
Precieze cijfers ontbreken, maar er wordt vanuit gegaan dat het terreurbewind van de Rode Khmer (1975-1979) minstens 1,7 miljoen Cambodjanen het leven heeft gekost. Een onthutsend aantal op een bevolking van zeven miljoen. Op de afgelegen plek waar de 48-jarige Sochan Pen nu rijst verbouwt, was ooit een killing field. Ze vertelt dat er nog steeds deels ontbonden lichamen worden gevonden en dat de dorpsbewoners vrezen dat de spoken van de overledenen er rondwaren. Sochan was een van de duizenden jonge vrouwen die werden gedwongen tot een huwelijk met een Rode Khmer-soldaat, in een door het regime opgelegd streven naar bevolkingstoename. Sochans echtgenoot dwong zich met grof geweld aan haar op. De toen zestienjarige wist aan hem te ontsnappen, maar hield een diepgaand trauma aan de ervaring over. Na lang gezwegen te hebben, besluit ze een klacht in te dienen bij het Rode Khmer-tribunaal, in de hoop dat het bewind formeel verantwoordelijk wordt gesteld voor het leed dat haar leven heeft overschaduwd. Haar emotionele queeste wordt ondersteund door verbleekte, zwart-wit archiefbeelden die getuigen van een periode waarin ook de internationale wereld een antwoord schuldig bleef op een regime dat probeerde haar eigen volk te vernietigen.