De Franse muziekproducent Molécule wordt “de pionier van de nomadische elektronische muziek” genoemd. Na zijn debuutalbum 60°43' Nord, waarvoor hij 34 dagen op een vissersboot meevoer over de Atlantische Oceaan, is hij voor -22.7°C afgereisd naar Groenland. Vanuit een afgelegen Inuitdorp maakte hij tochten langs gletsjers en fjorden, waar hij met zijn “survival elektrokit” opnames maakte van omgevingsgeluiden: de fluitende wind, het zware gekraak diep in het arctische ijs en de knisperende sneeuw. Die bewerkte hij om ze daarna te mixen met beats.