Pig Country
De Deen Jakob Vall\'f8 en zijn familie bezitten drie boerderijen die jaarlijks 15 duizend varkens en 3.400 ton aan gewassen produceren. De boerderij is op drie generaties overgegaan. Nu is het Jakobs verantwoordelijkheid het boerenbedrijf draaiende te houden. Maar de financi\'eble crisis stort hem bijna in de afgrond. Een lening afsluiten wordt steeds moeilijker, zeker nu zijn schuld is opgelopen tot acht miljoen Deense Kronen (ongeveer een miljoen euro), doordat de prijzen van de varkens en de grond aanzienlijk zijn gedaald. De afgelopen drie jaar heeft hij niets verdiend. Regisseur Andreas Koefoed volgt Jakob in zijn pogingen een faillissement te voorkomen. Met hem zal ook zijn familie kopje onder gaan, omdat ze allemaal voor hem werken. Zijn dochter van drie fietst ondertussen zorgeloos over de boerderij en rond de keukentafel waar de slecht-nieuwsgesprekken aan de orde van de dag zijn. Zij ziet varkens geboren worden en sterven, en de vraag is of zij ooit het bedrijf zal kunnen overnemen. De hoop is gevestigd op de bankemployee die nooit de telefoon opneemt ("dit zijn niet Gods beste kinderen", volgens de grootvader), maar groen licht moet geven over de nieuwe lening. Het lijkt erop dat de familie, net als de varkens, naar de slachtbank wordt gevoerd.