Liefhebbers van car crash-compilaties en Russische krachttermen kunnen hun hart ophalen in dit fascinerende mozaïek van asfaltbelevenissen en landschapsfotografie, waarin videofragmenten van verscheidene dashboardcamera’s het afwisselend absurdistische en angstaanjagende karakter van het land lijken te verbeelden. Maar naast een serie bizarre auto-ongelukken op de Russische wegen, filmt de dashboardcamera ook andere wonderlijke schouwspelen die de voorruit passeren: een hysterische bruiloftsgast, een verwarde man of een paardenslee. Meer dan eens zwaaien boze medeweggebruikers met bijlen, pistolen of sloophamers dreigend in de lens, en soms lijkt de camera zelf tot leven te komen als het apparaat uit de auto wordt geslingerd of door een inbreker wordt meegenomen. Haast poëtisch is de registratie van spectaculaire ritten dwars door een bosbrand, dikke sneeuw of ondergelopen straten – en wat is dat daar in de lucht? Een neerstortend vliegtuig, of toch een komeet? Het verbijsterde commentaar van de onzichtbare bestuurders en bijrijders of het geluid van de autoradio zorgen voor een ongewild komische noot. Kan iemand het alarmnummer even opzoeken?