Spotlight on Merna
Meedoen aan The Voice Kids is sowieso al een hele belevenis, maar voor de elfjarige Merna met haar lieve glimlach is het helemaal bijzonder. Haar ouders moesten vluchten uit Irak, omdat ze tot de christelijke minderheid behoorden en IS dreigde Merna te ontvoeren. Nu wonen ze in Libanon, waar een op de drie inwoners vluchteling is. Het gezin wacht al twee jaar op toestemming om verder te mogen reizen. Facetimen met haar oudere zus, die in Irak achterbleef, en samen met haar moeder haar favoriete gerecht koken, maakt de situatie dragelijker. Maar wat vooral helpt is zingen; Merna wordt er rustiger en minder bang van. Ze deed het al als misdienaar tijdens de kerkdienst, maar sinds The Voice raakt ze iedereen met haar mooie, melancholische stem. Vanwege haar status als vluchteling mag Merna niet mee naar de buitenlandse optredens van de finalisten, maar in Libanon is ze ondertussen een nationale beroemdheid geworden.