28 Up
In 1964 interviewde Michael Apted in Seven Up! een tiental kinderen over hun verwachtingen, teleurstellingen en ideeën over de toekomst, met als uitgangspunt het motto: "Geef me een kind tot zijn zevende en ik zal je de man tonen". Sinds die eerste documentaire is de inmiddels internationaal succesvolle serie elke zeven jaar van een vervolgaflevering voorzien. Zo zien we hoe de levens van Bruce, Jackie, Symon, Andrew, John, Peter, Susan, Charles, Nicholas, Neil, Lynn, Paul, Suzanne en Tony zich ontwikkelen. Voor iedere aflevering worden ze enkele dagen gevolgd en uitgebreid geinterviewd. De levens en uitspraken van nu worden afgezet tegen beelden uit de eerdere afleveringen. Zo wordt in 28 Up duidelijk dat hun verwachtingen niet altijd worden ingelost. De kinderen zijn volwassenen geworden, en worstelen met de grote beslissingen die dit van hen vereist: huwelijk, carrière, kinderen. Zoals in elke aflevering staan klassenverschillen hierbij centraal, hoewel de hoofdpersonen inmiddels mondig en zelfbewust genoeg zijn om daar tegenin te gaan. Zoals de working class Jackie het verwoordt: "Als ik eerlijk ben, denk ik niet eens dat we er echt over nadenken, tot dit programma er eens in de zeven jaar naar vraagt!"