On the Bowery
The Bowery is een van de oudste straten van New York, vlakbij Chinatown. In de jaren vijftig was deze buurt bekend om zijn vele zwervers en bedelaars. In ON THE BOWERY worden de lotgevallen van de jonge, werkloos geraakte Ray Salyer getoond. Hij komt in The Bowery terecht en wordt prompt bestolen door een lotgenoot. ON THE BOWERY is volgens sommige critici geen documentaire pur sang, aangezien de verhaallijn duidelijk geconstrueerd is. Hoofdpersoon Ray Salyer speelt echter zichzelf, en de opnamen van het zwerversleven in New York zijn authentiek. Met een handzame Arriflex-camera en een tape-recorder legden Rogosin, Sufrin en Bagley de realiteit van de pensions, de bars en de opvangplaatsen vast.