Dag papa, hallo papa
Drie kinderen, twee broers en hun zusje, maken een videoclip over hun vader, die twee jaar eerder plotseling overleed. Ze maken zelf video-opnames, van foto’s waarop ze samen met hun vader staan en van belangrijke plekken. Zoals het gebouw vol bloemen in de Keukenhof, dat door hun vader is ontworpen. En het ziekenhuisbed waarin hij lag. De drie kinderen zijn nog jong; de jongste herinnert zich eigenlijk nauwelijks hoe haar vader was. Wel weet ze dat ze dezelfde dingen mooi vonden. DAG PAPA, HALLO PAPA begint en eindigt met de videoclip. Die moest vrolijk worden, vonden de kinderen, maar ook serieus. Zodat mensen begrijpen wat het betekent als je vader sterft. De titel hebben ze zelf bedacht. Eerst hebben ze afscheid moeten nemen, maar uiteindelijk blijven vooral de goede herinneringen over. Regisseur Claudia Tellegen volgt de kinderen bij hun project. Hun uitspraken zijn beheerst en direct. In het ziekenhuis vraagt een van de broers aan de dokter of hij echt niets meer voor zijn vader had kunnen doen. ‘Nee’, is het antwoord. Ook dat komt in de videoclip.