Cuts
In Indonesië buigt een keuringsdienst, The Indonesian Film Censorship Board (LSF), zich over uit te brengen films voordat ze worden toegelaten in het reguliere vertoningscircuit. Films die seks bevatten, subversieve politieke standpunten innemen of andere elementen bevatten die controversieel zijn in de ogen van deze filmcommissie, komen niet door de keuring. Pure censuur dus, al ziet de dienst zelf het anders: zij beschermen immers het volk tegen negatieve invloeden en gemoedsonrust. Met als gevolg dat enkel nog brave, veilige tienerfilms de bioscopen halen. Meiske Taurisia en Edwin, producent en regisseur van Blind Pig Who Wants to Fly zenden hun film in bij het LSF en na een langdurig beoordelingsproces wordt de film afgewezen, met suggesties voor revisies. Om de ondoorzichtige en omslachtige procedure te doorgronden, vragen ze een officieel gesprek aan met de commissie, dat ze met een verborgen camera filmen. Veel wijzer worden ze er niet van. Ze besluiten de LSF zelf onder de loep te nemen, maar dat gaat niet zonder slag of stoot.