Condition One
De iPad-app werd door fotojournalist Danfung Dennis ontwikkeld met het idee het publiek sterker te betrekken bij de realiteiten die hij en zijn collega's vastleggen. In plaats van platte foto's creëert het team van met een speciaal ontwikkeld camerasysteem immersieve beelden - een mengvorm van de ethiek, methodes en esthetiek van de fotojournalistiek met cinematografische tradities en ideeën uit de . Het volledige menselijke blikveld wordt door deze camera's vastgelegd en de verhalen worden specifiek voor vertoning via een tablet gemonteerd voor een volledig onderdompelende ervaring. De verhalen worden gepresenteerd als losstaande items of in reeksen en kunnen worden gesorteerd op thema of maker. Wanneer de gebruiker de tablet voor zich houdt, staat hij centraal in het beeld - of dat nu een bloederige demonstratie in prerevolutionair Libië is of een chaotische arrestatie in de straten van New Orleans. Als de tablet wordt bewogen, beweegt de virtuele camera mee, waardoor de kiezer vrijuit kan kiezen welk deel van het beeld hij wil bekijken.