Who We Were
Openend met een noodoproep voor een ambulance laat Sine Skibsholt in haar documentairedebuut zien hoe de relatie van een Deens stel op de proef wordt gesteld door een plotselinge beroerte. Een reeks foto’s toont aan hoe het leven van Mette Line en Kristian eruitzag voor de attaque: vakantie, feesten, een verhuizing, twee kinderen. Al dat verworven geluk maakt plaats voor bezoeken aan ziekenhuizen, revalidatiecentra en therapeuten. Skibsholt volgt de familie vanaf de beroerte, van lente tot lente. In dat jaar zien we dat Kristian lichamelijk steeds sterker wordt, maar zijn hoofd werkt niet mee. Een derde van zijn brein is voorgoed beschadigd en de relatie die hij ooit met Mette had, kan hij zich niet meer voor de geest halen. Kristians kleine mentale en lichamelijke overwinningen worden opgevolgd door onzekerheden, meningsverschillen en ruzies. Who We Were laat zien hoeveel geduld de geliefden moeten hebben om een revalidatieproces als dit te doorstaan. De schade is onomkeerbaar. Het leven dat zij twaalf jaar deelden, is voorgoed verdwenen.