I Have a Problem Madam
FIDA Uganda is een organisatie van vrouwelijke juristen, die de belangen van Oegandese vrouwen behartigt. De situatie in dit land wordt gekenmerkt door een grote ongelijkheid van mannen en vrouwen. Mishandeling, verkrachting en zelfs moord op vrouwen is aan de orde van de dag. I have a problem madam volgt de vrouwen van FIDA in hun dagelijks gevecht om de grote hoeveelheid problemen die hen worden voorgelegd het hoofd te bieden. We horen het verhaal van een meisje, dat als 15- jarige zwanger werd maar een onzekere toekomst tegemoet gaat, omdat de vader weigert het kind als het zijne te erkennen. Een ander verliet haar man omdat deze een andere vrouw nam, maar is nu door de scheiding al haar bezittingen kwijt. De advo caat van FIDA gaat met hen mee naar hun dorp om te bemiddelen en probeert in bijna vrolijke dialogen de mannen tot andere gedachten te brengen.